Lu sedang menerjah ke dalam blog AkuSiMisteri! Sila berpakaian SOPAN dan menutup aurat! Segala caci maki dan keji kejam hanya gua je yang buleh luahkan. Terimas...

Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls
Home | Mail | Yahoo!Messenger | Guest Book | Profil AkuSiMisteri | Dashboard

Saturday, November 7, 2009

Hobin Jang Hobin

Perlawanan akhir Piala Malaysia antara Negeri Sembilan dan Kelantan.

Setelah sekian lama gua tak amik port pasal Liga Malaysia, malam nih gua jebakkan diri gua memandangkan publisiti giler-giler untuk perlawanan malam nih.

Sebelum sepak mula, gua dengan sepenuh hati menyokong Negeri Sembilan. Bila dah mula sepak, gua tersedar ada pulak darah daging gua main untuk Kelantan. Ah, gua dalam dilema.. takkan taknak sokong sedara sendiri. Tapi, gua tetap tekad hati gua kasi sokong sama Negeri Sembilan pasal asal usul darah daging gua sebelah ayah gua dari Negeri Sembilan dan pakcik gua yang main untuk Kelantan tuh pon dari Negeri Sembilan. Hadoi.. apsal dia main untuk Kelantan plak malam nih.

Apa pun, perlawanan malam nih buleh tahan. Cuma gua tak suka dengan sikap penyokong Kelantan yang tak habes-habes bikin onar. Naseb gua tak sokong team lu! Bila dah masuk gol ketiga, berderet-deret penyokong Kelantan berambos. Dah sedar nak kalah. Lepas tuh buleh bikin onar plak, bakar-bakar mercun sampai terbakar kerusi stadium.. Ingat ayah diorang punya kerusi ke.. perangai macam harem.. tak harmoni langsung. Gua pon tak paham dengan orang Kelantan nih. Walau bukan semua, tapi buleh kata majoriti penyokongnya terlalu fanatik. Bukan fanatik apa pun, nak menunjuk-nunjuk je..

Hobin Jang Hobin.. best ar lu orang~

Gol Negeri Sembilan semuanya best.. gol pertama oleh rembatan kencang Shaharuain. Gol kedua oleh Hairuddin Omar menerusi tandukan tak sampai 20 saat sepak mula separuh masa kedua dan akhir sekali gol Zaquan Adha dengan sepakan penalti.

Negeri Sembilan: 3 (Shaharuain, Hairuddin Omar, Zaquan Adha)
Kelantan: 1 (Indera Putra Mahyuddin)



ayatTambah: Halim Napi masuk padang mendongak, keluar padang tunduk~
ayatTambahLagi: Gua dengar pengulas, Hasbullah Awang entah apa-apa je fakta yang dia keluarkan.. entah betul ke tidak.. lebih-lebih lagi pasal Piala Malaya tahun 1948.. dia sendiri belum wujud..
FAKTA: Nazrul Erwan (defender) berjersi nombor 3, sepupu kepada ayah gua~

3 ketidak-puasan-hati:

Qh!EeK@n said...

hahaha..

aku dah agak gak n9 menang..

cam biase menang atau kalah kelantan tetap buat onar..
memgader2 tol...

AkuSiMisteri said...

gua tak main agak2.. gua memang konpem nogori menang punya.. ramai STAR tuh.. idris karim pon ada.. fuhh..

DHIZA_95 said...

a'kum..den dok dopan tibi yo..tak nk den bsosak-2 kek stadium do..mcm kek afganistan..bukan tk sokong tp tk sesuai la ngan jiwo den ni..tgok dopan tibi pun dah gorun..inikan pulak kek situ..tgok dek atok den kek kampong tu..mengeleng palo eh... po po pon tahiah wek pasukan n9 dan pnyokong eh..kok kalah...kito pulang yo lahh...ko monang sonyum lebar..bukan riak do tp banggo sobab bukan slalu nk dapek tittle juara..kono plak tunggu bpuloh thn lagi..he..he.. buat pemain bola klate dan pnyokong bawak-2 la bsabar...kito ni maseh lagi kono bsuo muko..tak kiro kek pasar, kek opis,kek knduri kawin dan ado plak yg bmentuakan dan bmenantukan satu samo lain... Balut-2 kan hati tu supayo tk bmasam muko... ini pmainan jo bukan mrobut tanah.. itu jo lah den posan...