Lu sedang menerjah ke dalam blog AkuSiMisteri! Sila berpakaian SOPAN dan menutup aurat! Segala caci maki dan keji kejam hanya gua je yang buleh luahkan. Terimas...

Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls
Home | Mail | Yahoo!Messenger | Guest Book | Profil AkuSiMisteri | Dashboard

Sunday, November 8, 2009

Alasan

Orang kata;
Rezeki jangan ditolak, maut jangan dimintak..


Gua kata;
Jodoh jangan ditolak, takut nanti bomoh bertindak..


Gua rasa, gua akan rasa beruntung kalau ada sorang awek (lebih pon takpa) yang fall-in-love dengan gua.. gua rasa bertuah sangat, lebih-lebih lagi kalau beliao/mereka itu mempunyai paras rupa yang cantik yang menepati spesifikasi yang gua tetapkan.

Go to hell, kalao isu umor dijadikan alasan untuk gua menolak awek(s) tersebut. Peduliklah sama umor.. kalao gua, berbeza 2 tahun (lebih tua) daripada gua, tak heran sangat.. gua buleh accept senario tersebut.. bak kata muda-mudi zaman sekarang.. "tua mana pon bini kita, atas katil kat bawah jugak.." isk.. isk.. hebat philosophy yang diguna pakai.. tapi, gua tak guna falsafah tersebut..

Yang paling penting, muka gua nampak lebih matang daripada awek(s) tersebut walaupun beliao/mereka lebih tua daripada gua.. Pasal umor, gua tak amek port sangat.. yang paling penting, 4 PERKARA yang disarankan:
1. Kecantikannya
2. Hartanya
3. Keturunannya
4. Agamanya

Apapun, kalau dah jodoh buat apa nak ditolak.. ditepis macam mana pun kalau dah tersurat kat Luh Mahfuz, jadi jugak.. kan.. kan.. Jodoh-Pertemuan-Ajal-Maut itu adalah urusan ALLAH.. kita redha je..


Jadi, umur bukanlah alasan kalau jodoh dah datang.. cepat-cepat naik pelamin..


ayat|tambah: gua bab nasihat orang, nombor satu.. cuba kena batang hidong sendiri.. musti sakit~

7 ketidak-puasan-hati:

M!zZ Qh!EeK@n said...

hm betul tu skrang ni umur dah tak penting dah..

semoga aper yg diharapkan akan jd kenyataan...

nanti kawen jemput haku ek..

penulis.tidak.bernama said...

sori la kaklong.. nih bukan citer pasal gua~

amy said...

lain macam j posting kali ni...adakah utk diri gua....

penulis.tidak.bernama said...

uiks...

datuk S said...

sori terguna id kompeni

penulis.tidak.bernama said...

hik.. takpa.. nih citer untuk semua.. kalau dah terasa, nak buat camna.. kawan-kawan nak bagi yg terbaik untuk kawan-kawan.. hihi..

datuk S said...

kuang asam.....perlu k umur 2 thn