Lu sedang menerjah ke dalam blog AkuSiMisteri! Sila berpakaian SOPAN dan menutup aurat! Segala caci maki dan keji kejam hanya gua je yang buleh luahkan. Terimas...

Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls
Home | Mail | Yahoo!Messenger | Guest Book | Profil AkuSiMisteri | Dashboard

Saturday, August 22, 2009

Gua dan kawan-kawan

Gua ada sorang kawen baik.. eh, gua taip kawen ke?? mahapkan saya, maksud gua 'kawan'.. saya hanya seorang manusia yang lemah, mahapkan saya sekali lagi..


Gua ada sorang kawan baek, padahal ramai kawan yang gua anggap kawan baik.. tapi si sorang nih lain siket.. betol-betol kawan baik.. kata omputih, 'was' a good friend.. 'was' ye..
Gua suka berkawan dengan beliao sebab kami selalu bercakap tentang agama.. bila datang bulan (bukan datang bulan sepertimana yang disangka oleh otak kalian) Ramadhan nih, gua teringat tentang macam-macam topik yang boleh diborakkan dengan beliao..

Bulan Ramadhan kali nih lain siket.. kalao bulan Ramadhan sebelumnya, kami sama-sama ke musolla menunaikan solat tarawikh.. tapi kali nih betol-betol berbeza.. gua dah berbulan tak berjumpa beliao padahal rumah kami hanyalah berukuran sekangkang-dua seekor kera.. lama tak jumpa, alasannya sibuk dengan kerja.. kalao dulu gua selalu melepak di kedai kek kepunyaan keluarga beliao, tapi kini tidak lagi.. gua lebih selesa lepak di rumah atau kadang-kala malam-malam pegi join main futsal..

Yang buat gua terasa sangat ialah, gua takda member untuk berdebat atau berbincang tentang agama.. kalao dulu dengan beliao, tapi sekarang? gua tak tao dengan sapa.. hanya beliao sahaja member gua yang suka melayan kerenah gua yang nak 'menang' je tiap kali berdebat.. member gua yang lain tak seperti beliao.. suma sama kepala dengan gua.. bila berjumpa atau mengeteh, hal dunia je yang lebih..

Pelikkan sikap gua?? kalao jumpa beliao, cerita pasal agama.. jumpa geng lain citer pasal dunia.. jumpa member sekerja, citer pasal dunia+politik+tempat keja+bola dan macam-macam lagi.. isk.. gua memang pelik.. lu tak pelik ke dengan gua..? apa yang pasti, member gua si 'beliao' nih memang macam dah nak putuskan keduniaan beliao dengan teman-teman seperjuangan je gamaknya kalao gua perati.. bila gua jumpa member-member lama yang lain, suma tanya gua pasal beliao.. nampaknya macam diorang pon dah lama tak kontek beliao.. huish.. ke mana hilangnya beliao ini?? kadang-kadang gua terserempak, gua cuma mampu lambai tangan je sambil angguk kepala.. bila gua ajak minum-minum ke, di tolak separuh masak.. tak berapa mentah..

Entah.. gua harap beliao tidaklah lupa kepada member-member yang lain.. sebab member-member lain selalu ingat pada beliao.. semoga tak sibukkan sangat diri tuh dengan kerja pasal orang lain pon kerja juga.. isk.. sempat memerli lagi gua nih.. berkias-kias plak.. adeh..

Selamat menjalani ibadah puasa..
Kalao dulu jarang/tak pernah solat, inilah masanya nak didik hati kita balik..
Buat pelan-pelan..
Kalao dulu jarang/tak pernah baca Quran, inilah masanya nak didik hati kita balik..
Buat pelan-pelan..

Malaysia buleh, takkan lu orang tak buleh..? kata warganegara Malaysia...

Selamat menunaikan ibadah puasa.. kawal nafsu!~



ayat|tambah: gua sedang mengawal nafsu amarah, cemburu, benci, gosip dan yang paling penting.. gua sedang mengawal nafsu MEROKOK..~

2 ketidak-puasan-hati:

Qh!EeK@n said...

merokok tu tidak baik tok kesihatan
hehehehe..

mRs.jUkoGYu said...

slamat berpuase....

p/s:baru nie gua layan wikipidea(antam jela eja ek)
saje nk bace pasal malaysia..then gua tgk ade sumthin yg xkene kat ctu..hmmm...kea malaysia da tukar name kpd malingsial..gua ingat dgune dlm blog ajer...maap kalo saye tersalah pandang...;)