Lu sedang menerjah ke dalam blog AkuSiMisteri! Sila berpakaian SOPAN dan menutup aurat! Segala caci maki dan keji kejam hanya gua je yang buleh luahkan. Terimas...

Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls
Home | Mail | Yahoo!Messenger | Guest Book | Profil AkuSiMisteri | Dashboard

Tuesday, July 28, 2009

Lagak Pak Belang

Olmos setaon gua join NetworkTeam.. 4 Ramadhan nih maka genaplah setaon menurut kalendar Islam perkhidmatan gua nih.. almaklomlah, gua join NetworkTeam pon last Ramadhan.. haha..


Sejak gua join team yang awesome nih yang dianggotai oleh brader-brader awesome serta bos-bos yang aaaawwweeesssooommmeee (bodek lebih siket..) nih, gua semakin galak tunjuk belang.. seawal 3/4 bulan pertama gua join ini team, gua dah mula buat 'sedara'..


Lu orang paham apa maksud gua dengan 'sedara'..? yeah, dalam bahasa sanskrit diolah sedikit sunquick serta transkrip, terjemahan sedara itu adalah ala-ala seteru/orang bergadoh..


Yah, gua mula cari pasal.. baru masok 3/4 bulan keja, gua dah pandai buat hal dengan orang yang dah keja 10-20++ taon .. rilek je, sampaikan brader-brader gua bilang gua nih memang rebel giler.. cap jari belom kering dah pandai buat sedara.. haha.. thanks for all you supports dude..


Bukan apa, gua bukan nak sangat bersedara nih.. tapi, kekadang persedaraan gua nih ditolong serta di'backup' oleh brader-brader gua.. heh.. mana tak naik tocang.. orang lama backup, konpem la gua tayang belang gua.. sampai sekarang, anything happens related to areas where that 'sedara' covered for, of course la brader gua akan sebut, "Pis, tempat sedara ada problem.." haha.. apa je yang berkait dengan persekitaran kerja si sedara, "Tuh tempat sedara.."... gua tak malu, takot atau segan sambil tersipu.. gua pon tak bangga.. cuma kekadang gua dah terbiasa.. gua rasa sampai pencen beliao akan disedarakan dengan gua..


Puncanya pon bukanlah ekstrim sangat.. cuma sedikit salah faham dengan sedikit sikap panas baran gua.. tuh je.. tak lebih dari itu.. secukup rasa.. pon bukan gua yang mulakan dulu.. adalah sekor akak tuh yang jadi batu api.. haha.. sampai sekarang gua malas nak tengok muka akak tuh, hinggakan beliao memuji uniform team gua, gua buat tak layan je.. padan muka! sapa suruh jadi api.. brader-brader gua pon sama.. tak melayan.. layanlah perasaan sendiri.. haha..


Si sedara gua tuh pon sekarang tengah sarat mengandung.. pompuan ke yang jadi 'sedara' gua?? Yep, pompuan.. haha.. rebel tak gua.. buat sedara dengan pompuan? gua cuma doa beliao selamat melahirkan anak beliao dengan mudah tanpa sebarang komplikasi yang memerlukan beliao meminum air basuhan kaki gua.. uupppss... sori.. kenyataan gua kasar sket.. haha..


Nasihat gua pada lu orang, bila mula masuk keja, keja elok-elok.. buat apa yang patot dan betol! selagi cap jari belom kering, enggeh je apa orang suruh.. tapi yang elok-elok je.. jangan jadi macam gua.. tak sampai setaon, perangainya dah ngalahkan orang yang tunggu setaon lagi nak pencen.. heh.. gua pon cuba nak berbaik dengan sedara dan of kos gua memang berbaik dan boleh bertegur sapa dengan beliao.. cuma si api je gua malas siket.. bukan apa, takot terbakar.. haha.. gua dah lah jenis cepat panas.. dan juga cepat sejok ye..!


Jadi, keringkan cap jari dulu sebelum buat hal.. terimas...

0 ketidak-puasan-hati: