Lu sedang menerjah ke dalam blog AkuSiMisteri! Sila berpakaian SOPAN dan menutup aurat! Segala caci maki dan keji kejam hanya gua je yang buleh luahkan. Terimas...

Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls
Home | Mail | Yahoo!Messenger | Guest Book | Profil AkuSiMisteri | Dashboard

Wednesday, July 8, 2009

Berhabuk

Tadi ada satu nombor kL naek kat henset gua.. first call, gua answer tapi tak bersuara.. gua saje nak tau sapa yang call gua.. gua takot kalao kalao Fafau dengan FBI yang call buat hangit kat gua.. haha.. gua matikan bila takda orang bersuara 'hello'..


Second call, gua jawab lagi.. kali nih gua yang start 'hello' dulu.. pastu gua dengar suara sorang awek.. mula mula gua ingat cina mana sesat salah call nombor gua sebab suara tak clear.. bunyik angin je suaranyer.. gua 'hello' lagi... kali nih clear.. dia speaking omputih rupanya.. orang TM call pasal report yang gua hantar melalui email pasal line streamyx gua macam harem..


"Hello, I'm from TM, can I speak to Mr Mohamad Hafiz?" dia tanya gua.. Gua balas balek, "I'm speaking".. penoh gaya gua jawab.. gua ingat sikit je dia nak borak omputih dengan gua.. sekali dia bantai cakap omputih je.. ah, gelabah kejap gua.. mana gua expert bahasa penjajah nih.. dahlah suara tak clear, bunyik angin je.. gua layan je.. bila gua tak paham, gua cakap "I'm sorry..." maksudnya gua tak paham la tuh.. haha.. gua melayan gak lah cakap omputih, gua cuba yakinkan dia gua tak pandai bahasa omputih dengan menjawab dalam bahasa Melayu, tapi dia still bantai speaking dengan gua.. ah, sudah.. gua layan plak cakap omputih dengan dia... gua layan, layan, layan... sampai abes call.. "Ok, thank you.." gua jawab bila nak putuskan line.. fuhh, lega gua..


Punca minah tuh speaking dengan gua pasal gua hantar report pakai bahasa omputih.. silap gua gak.. konon-konon hebat la bahasa omputih.. gua saja je nak test writing gua dalam bahasa omputih..

Dear help@tm,

Please help to check for my internet connection due to an intermittent connection. This happened for a few weeks ago, but then it's stable as normal. Unfortunately, since last night it's happened again.

Each time I try to open some sites, the DSL and PPP L.E.D suddenly blinking as the modem try to restart. Here I enclosed my account details:

1) Account Number: Dxxxxx-xxx-xxxx
2) Username: xxxxxxxx@streamyx
3) Name for account: Nama gua lah!
4) Mobile: 019-xxxxxxx

Your co-operations and immediate actions are highly appreciated. Thanks in advance.


--
regards;
Hafiz


Nihlah report yang gua hantar semalam.. gua ingat dia balas melalui email je.. sekali dia call.. ok lah tuh sebab call, tapi dia bantai speaking omputih yang gua tak buleh handle tuh.. uish...


Moral of the story:
Kalao lu orang rasa lu orang sangat fasih bahasa omputih, sila lah buat macam gua nih.. tapi kalao setakat mencarot omputih je yang bijak macam gua, baik rentikan je niat lu nak report dalam bahasa omputih.. lepas nih gua tobat.. gua akan hantar report dalam bahasa Melayu je.. harem jadah punya operator TM.. musti dia gelakkan gua, musti dia berpikiran "Padan muka hang, nak sangat speaking. Rasakan.." hahaha..


ayat|tambah: setakat Yes, No, Sorry, Alright, Thank You tuh, gua fasih giler..

0 ketidak-puasan-hati: