Lu sedang menerjah ke dalam blog AkuSiMisteri! Sila berpakaian SOPAN dan menutup aurat! Segala caci maki dan keji kejam hanya gua je yang buleh luahkan. Terimas...

Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls
Home | Mail | Yahoo!Messenger | Guest Book | Profil AkuSiMisteri | Dashboard

Thursday, June 11, 2009

Lari-lari

Gua pelik..


Betol, gua tak tipu.. gua tengah pelik sekarang nih..


Bukan berlaku pada gua je, ada gak berlaku pada orang lain. Entah, gua rasa macam satu ketentuan..



Sila perhatikan kronologi pendidikan gua sehingga kini:

Sekolah tadika - gua yakin gua dikhususkan dalam bidang mengenal huruf, nombor, gambar dan makan biskut cicah teh.. uh..
Sekolah rendah - gua tak tau gua khusus dalam bidang apa.. serius.. gua tak tipu
Sekolah agama - konpem la gua khusus pada bidang agama.. apa ke sengal lu orang nih
Sekolah menengah 1 - gua khusus dalam bidang sains pertanian
Sekolah menengah 2 - pengkhususan gua melompat ke Pengajian Kejuruteraan Awam
Politeknik - lagi jauh gua berlari.. dari awam gua berlari pecut ke bidang teknologi maklumat.. sehingga ke hari ini.. terlebih sudah..


Daripada kronologi di atas, ramai orang pelik, heran, musykil serta was-was bagaimana gua yang diasaskan dalam bidang Civil Engineering buleh berlari pecut melompat pagar ke bidang IT.. huh.. bukan kehendak gua, takda rezeki gua nak jadi Engineer.. tapi gua bersyukur, sebab gua ditakdirkan bekerja dalam bidang IT yang memang gua minat.. ALHAMDULILLAH..


Gua PERNAH bercita-cita nak jadi arkitek.. tapi, subjek lukisan gua hancurr... terima kasih cikgu Mutalib.. gua masih anti sama lu, lebih-lebih lagi masa wedding cikgu Zaki.. lu memang bajet baguss..!


Kerjaya yang gua impikan.. gua teringin nak jadi animator multimedia buat kartun macam Upin & Ipin.. tapi tak kesampaian gak.. walaupun subjek Animasi 3D gua 'A', tapi 'A' sebab attend 3 lab je sepanjang semester.. hampeh.. lastly, gua hidup dalam dunia network.. jadilah..


Kerjaya pilihan TERAKHIR!


ayat|tambah: gua pernah terfikir, lepas SPM mungkin gua akan jadi seorang ustaz kalao gua tak dapat nak further studies..

0 ketidak-puasan-hati: