Lu sedang menerjah ke dalam blog AkuSiMisteri! Sila berpakaian SOPAN dan menutup aurat! Segala caci maki dan keji kejam hanya gua je yang buleh luahkan. Terimas...

Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls
Home | Mail | Yahoo!Messenger | Guest Book | Profil AkuSiMisteri | Dashboard

Sunday, June 7, 2009

Kawen: Bahagian 2

Seperti yang telah gua war-warkan, harini gua telah gerak ke Simpang Renggam untuk meraikan majlis kenduri kawen sorang member sekerja gua.


Huh.. memang syok.. dari awal perjalanan, sampai gua gerak balek rumah.. lepak sudah..


Haha.. TAHNIAH dan SELAMAT PENGANTIN BARU kepada member gua tersebut.. haha, cukup ujung taon, sekor-sekor amek cuti bersalin ye..


Ok.. gua nak share sket sorotan kronologi perjalanan gua ke Simpang Renggam yang mana sampai gua terlajak nak ke Machap.. apa kes? Map punya pasal.. haha.. naseb gua import map reader dari Taman Datok Penggawa Barat.. caya la bro.. lu ada je, memang tak sesat.. sesat sket je.. haha..


Yah, gua bertolak dari Tampoi ke Simpang Renggam dalam pukul 12.30++.. gua pon lupa..


Kat highway time nih gua 'goyang' sket pasal ada angin ribut kencang.. pergh, slow je gua drive.. sekali macam siput daa.. dalam tengah angin tuh, hujan plak.. slow bro.. slow..


Gua sedang beratur dengan skema untuk keluar ke Simpang Renggam.. gua pon pelik, selalu tak plak kena beratur..apsal?


Kat sini gua ada sikit hangin dengan satu pakcik cleaner yang kerja dengan Plus.. pakcik tak cukup budi bahasa.. kuang ajor.. dah la tua, kalao gua tampar laju-laju mau berlumba gigi masuk perot... kenapa? sebab pakcik nih kuang ajor.. cakaplah elok-elok selipar letak kat bawah.. gua tau la nak letak.. nih cakap kasar-kasar.. agak-agak penat pun, budi bahasa jaga sket pakcik.. naseb gua nak solat, kalao tak memang gua dah solat jenazah untuk lu kat surau tuh.. ciss..


Yah, 'selamat, pengantin baru.. semoga kekal abadi, bahgia.. lalala' ..huh, gua tengok pakcik nih silat macam nak buat fire otromen je kat pengantin.. cuak gak gua, kang tak pasal-pasal rentung si pengantin.. haha.. gua suka sanding cara kampung.. ada silat-silat.. "Kalao ko gentle, aku cabar ko pegi silat depan pengantin.." kata senior gua kepada gua.. "Aku malas.. kang awek-awek suma nak tekel aku.." jawab gua selamba sambil suap nasi minyak dalam mulut.. rilek suda...


Gua otw balek.. persekitaran simpang masuk ke rumah pengantin.. naseb kurang baek sebab cuaca hujan, maka berlecak lah jalan.. sempit pun sempit gak.. kereta parked kanan-kiri jalan.. isk.. naseb gua parking depan masjid..


Gua selalu berpikir bahawasanya kereta adalah lebih berat daripada motor, maka motor boleh dibawa oleh kereta.. tapi tadi, kat kampung member gua tuh teori gua didapati salah sama sekali.. lu tengok betol-betol.. sebijik motor buleh bawak sebuah kereta.. ya.. kereta sorong.. hoh..


Nih gua memang dalam perjalanan balek.. sengaja balek ikot jalan lama.. member gua teringin plak nak ikot jalan lama.. saja nak tengok pemandangan katanya.. sila perati sebuah kereta Honda di sebelah kiri teksi gambar hujung sekali.. kesian, tayar bocor.. jalan JAMMED plak tuh.. isk..


Dah sampai.. bila dah sampai, gua kena top-up awek gua dengan protin+karbohidrat+glucose+sebagainya sebagai ganjaran membawa gua sampai ke Simpang Renggam dan balek semula ke Tampoi dengan selamat.. sayang lah lu babe.. mmmmuuuuaaahhh..



Gua nak ucap lagi sekali SELAMAT PENGANTI BARU kepada En Zaki + pasangannya - gua lupa sudah nama wife beliao dan En Shahril + pasangannya - pun gua lupa nama wife beliao.. haha.. apa lah gua nih kan..

Kebanyakan orang ucap 'Semoga berbahagia hingga ke anak cucu..' apa kes? bahagia sampai anak cucu? lepas dapat cucu orang tuh agaknya doakan bercerai kot.. haha.. takpa, gua tukar sket..


Dengan ucapan 'Semoga berbahagia hingga ke akhir hayat..'


Ehsan gua: rakaman beberapa saat pengantin bersanding masuk.. hoh.. kemera murah la katakan.. isk..

TAMAT... kot...


ayat|tambah: gua tunggu timing gua plak.. haha..

0 ketidak-puasan-hati: