Lu sedang menerjah ke dalam blog AkuSiMisteri! Sila berpakaian SOPAN dan menutup aurat! Segala caci maki dan keji kejam hanya gua je yang buleh luahkan. Terimas...

Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls
Home | Mail | Yahoo!Messenger | Guest Book | Profil AkuSiMisteri | Dashboard

Saturday, June 6, 2009

Kawen: Bahagian 1

Huh...seperti di musim musim cuti persekolahan yang biasa, maka bermulalah pelbagai acara kawen oleh mereka mereka yang berkemampuan dan telahpun WAJIB berkawen..


Bukan je orang yang kawen sibuk, orang yang dijemput adalah yang paling sibuk. Bayangkan dalam satu hari mau attend 3-4 kenduri.. hush.. penen..penen..


Duit gaji bulan pun habes buat salam kerok dengan hadiah..


Gua pun tak terkecuali dek aktiviti tersebut kerana gua banyak dapat undangan, lebih 6 undangan.. tapi bukan dalam satu hari lah.. dalam 6 undangan tuh, gua baru lah berkesempatan meluangkan masa, duit dan tenaga gua pada kenduri kawen bekas cikgu gua masa gua di sekolah teknik dulu.


Huish..


Gua memang tak sabar sebenarnya nak datang kenduri beliao sebab gua memang tak sabar nak tengok cikgu gua berkeris bersanding atas pelamin.. dan juga dapat jumpa member member lama yang memang dah lost contact lepas SPM..


Tapi malang sket, pasal gua tak dapat tengok pengantin bersanding.. sebab?


Sebab manusia yang BODOH menyebabkan kesesakan jalan raya.. lu orang bayangkan, patut dari JB ke Kota Tinggi boleh makan masa 1-11/2 jam, tapi gua sampai lebih kurang 3 JAM!!


Dalam kesesakan yang siak itu telah membuang masa gua yang sungguh banyak..


Gua tak dapat tengok cikgu gua bersanding.. SIAK betol.. gua pon tak tau.. kenapa sesak sangat.. gua tau lah arini hari cuti umum, kok ye pon takkan sesak sangat.. sebelum sebelum nih pun, gua ada gak ke Kota masa cuti umum.. takda plak JAMMED sampai macam hari nih.. Dalam kereta memang gua maki maki je si setan yang buat sesak tuh..



Dari observation gua dan rakan rakan, gua dapati bahawasanya kesesakan berlaku dek kerana ke'setan'an yang dilakukan oleh manusia di atas jalan raya. Lu orang pikir, satu lane buleh jadi TIGA! tak ke gila.. apa punya manusia.. isk.. bila kenang-kenang balek, macam mana diorang buleh dapat lesen.. tak tau baca signboard ke??? haduss...


Besok ada satu lagi jemputan.. kat Simpang Renggam plak.. kita tengok macamana nanti..



BERSAMBUNg...

kepada yang nak jadi pemandu berhemah di bawah khemah, sila klik INI - seronok!!



Pengajian Kejuruteraan Awam 1 - class of 2002/2003
SMT Tanjung Puteri


Cuba lu peratikan betol-betol, ada sekor TOYOL menyelit, nampak muka je.. kalao gua sebar kat akhbar nih, musti gua jadi kaya.. 'TOYOL... kau datang padaku berlari-lari.. lalala...'

Dari kiri:
Aidil 'Pandan', Airil 'Monster', Daniel, Pengantin - En Zaki, gua 'AkuSiMisteri', Nazrul 'Thol', Azhar, Muhizad

- gua tengok semua posing sama je .. cheh..


Nih on the way datang...
OK! gua tipu! sebab gua takda gambar time datang, gua tipu dengan gambar nih.. terimas..


On the way balek.. time nih gua tengah berpeloh-peloh.. panassss...


Wajah-wajah sengsara akibat cuaca panas.. uh.. panasss...

ayat|tambah: gua hangin dengan sorang member yang kata nak konvoi, sampai masa jangan kata batang hidung, tahi lalat bawah mulut pon tak nampak.. SIAK lah lu...

2 ketidak-puasan-hati:

I_Hate_Lolipop said...

kamu sangat misteri...

AkuSiMisteri said...

sebab itu AkuSiMisteri... jangan biar hidup kamu diselubungi.. MISS...MISSED CALL!