Lu sedang menerjah ke dalam blog AkuSiMisteri! Sila berpakaian SOPAN dan menutup aurat! Segala caci maki dan keji kejam hanya gua je yang buleh luahkan. Terimas...

Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls
Home | Mail | Yahoo!Messenger | Guest Book | Profil AkuSiMisteri | Dashboard

Thursday, April 9, 2009

Kaklong..kakngah..kakchik dan kak kak yang laen

Hoh, aku agak tersentak/gamam sikit setelah mendapat panggilan daripada seseorang. Heh, buat sekian kalinya, aku telah membuat seseorang menangis. Huh, bukan melalui kata kata, sebaliknya hanya melalui penulisan.

Apa kejadahnya yang tak kena pada diri aku? Apa silapnya penulisan aku. Yang sekor tuh pon tak pandai kalis.

Untuk pengetahuan semua, ganti nama diri bagi seseorang awek yang aku tak kenal/taknak kenal/sedang aku usha, semuanya aku bahasakan sebagai kaklong. Bukanlah maksudnya aku tahu kamu itu anak sulung atau anak tunggal. Kalau kamu biasa melepak dengan aku, aku akan memanggil awek2 cun yang melintas di hadapan aku dengan membahasakan kaklong yer. Lebih elok/manis/sopan walaupun sebaliknya kerana menganggu-gugat emosi mereka.

Contohnya, "Hai, kaklong. Helmet mana? Kang kena saman dgn pak guard," .. "Kaklong, internet kat bilik ok tak?" .. "Jalan kaki je kaklong?"

itulah antaranya contoh ganti nama diri yang sering aku gunakan pada awek2 yang melintas depan mata aku. Harap kamu kamu tak terasa ye. Bukanlah kamu seorang kaklong yang aku panggil begitu. Ramai lagi kaklong2 yang aku sapa/kacao di tengah/tepi/atas jalan.


Mintak maap sekali lagi ye andai penulisan saya itu mengguris hingga menitiskan air mata kaklong. Begitu juga dengan kaklong kaklong yang lain. Kalau tak suka dipanggil kaklong, aku boleh gunakan nama sebenar. Nak?

Itulah pentingnya kefahaman dalam membaca penulisan di alam maya seperti blog ini. Kalau tak faham, kita jugak yang dipersalahkan. Heemmm...

Satu lagi yang merunsingkan aku, kenapa kaklong tersebut sampai menangis? Ada ke orang yang kenal dengan kaklong? Mungkin ayat perbualan aku itu sungguh menusuk bak selumbar dalam daging...ye tak?

Mahap sekali lagi ye.


pengkaki: ish...lepas nih kena guna ganti nama diri lain pulak..kaksu ok tak? harap jangan menyesal mengenali diri aku. Inilah aku yang jahat dan penuh kemisterian...



0 ketidak-puasan-hati: