Lu sedang menerjah ke dalam blog AkuSiMisteri! Sila berpakaian SOPAN dan menutup aurat! Segala caci maki dan keji kejam hanya gua je yang buleh luahkan. Terimas...

Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls
Home | Mail | Yahoo!Messenger | Guest Book | Profil AkuSiMisteri | Dashboard

Monday, February 16, 2009

Hei..encik Faizal Bin Tahir

Semalam, aku usha usha balek tengok Anugerah Juara Lagu 23 dan dalam satu part, aku terasa nak bercerita tentang seorang mamat artis yang menang 3 anugerah (kalao tak silap) malam tuh. Yeah, tak dapat dinafikan lagi beliao adalah Faizal Tahir (baca tajuk artikel pon dah tao). Aku actually tak suka sangat pada Faizal Tahir nih.

Hanya kerana dia berubah 100%, membuatkan aku tak suka pada beliao. Memang tak dapat dinafikan beliao punya bakat. Tapi, kalau diimbas kronologi pembabitannya ke dalam industri seni sungguh memalukan! Bayangkanlah, daripada seorang artis nasyid, kini menjadi artis pop rock. Mungkin tak salah menjadi artis pop rock, tapi perubahan yang ketara dilakukan oleh beliao. Bandingkan gambar berikut.


Lihat gambar di sebelah kiri, semasa menganggotai kumpulan Mirwana dan gambar di sebelah kanan semasa persembahan anugerah Juara Lagu lalu. Lihat saja penampilannya, dengan kuku diwarnakan hitam, memakai rantai dsb. Jadi, aku tertanya tanya, betul ke dia nih dulu seorang artis nasyid? Atau sekadar join Mirwana untuk mencipta nama semata-mata?

Memalukan sungguh! Memalukan persada nasyid negara. Banyak lagi perkara yang luar biasa pernah dilakukannya. Antaranya, beberapa tahun lepas, beliao membuka baju di khalayak ramai dalam satu konsert. Huh, apa kata encik Faizal fikirkan sejenak. Apa yang anda lakukan itu betul atau tidak?

Yang tak boleh tahan tuh, daripada artis nasyid kepada artis rock yang tak keruan! Fikir-fikirkanlah. Dan selamat berubah (bertaubat).


Hafiz

0 ketidak-puasan-hati: