Lu sedang menerjah ke dalam blog AkuSiMisteri! Sila berpakaian SOPAN dan menutup aurat! Segala caci maki dan keji kejam hanya gua je yang buleh luahkan. Terimas...

Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls
Home | Mail | Yahoo!Messenger | Guest Book | Profil AkuSiMisteri | Dashboard

Friday, February 13, 2009

Valentine - hari bodoh pasangan yang meraikannya

Valentine day - hari pasangan bercinta menjadi bodoh!

yEAH..
Apakah aku benar dalam definisi Valentine Day? Mungkin.. inilah definisi aku terhadap satu hari yang disambut oleh pasangan kekasih pada setiap tahun iaitu 14 Februari.

Hari tersebut diwar warkan sebagai hari memperingati kekasih. Apakah kebodohan di sebalik hari ini? Yeah, hari memperingati kekasih. Kenapa mesti memperingati kekasih kau pada hari ini setiap tahun?Kalau benar kamu kamu menyayangi pasangan kamu kamu, kamu seharusnya memperingatinya setiap detik, setiap saat, setiap minit, setiap jam, setiap hari, setiap bulan dan setiap tahun (maksud di sini ialah non-stop loving/remembering). Kenapa kamu perlu isytihar 14 Februari sebagai hari memperingatinya?

Cuba fikirkan kembali kebodohan kamu yang terang dan nyata itu. Pelbagai versi sejarah disebarkan mengenai hari Valentine ini yang rata-rata (actually semua versi berkonsep sama) mengutuk/menyelar hari Valentine yang konon-kononnya berkaitan penghinaan terhadap Islam. Tapi pada aku, walau apa jua definisi atau versi sejarah Valentine, ianya satu sambutan yang membodohkan, bukan sahaja diri sendiri mahupun pasangan, malah membodohkan ketua kampung jiran pasangan anda - tidak releven, sila abaikan!

So, kebodohan kamu kamu wahai pasangan berkasih yang menyambut hari tersebut amatlah terserlah. Hentikanlah kegiatan tak bermaruah ini. Carilah alternatif lain untuk menyayangi kekasih kamu.


Valentine is SUCK and FUCK! Dem to those who celebrated it!



**p/s:kalao kamu pasangan suami isteri, silalah memperingati pasangan kamu setiap waktu dan jangan lupa memperingati Dia yang Maha Agung kerna cinta-Nya melebihi cinta kamu sesama manusia.



Hafiz

0 ketidak-puasan-hati: