Lu sedang menerjah ke dalam blog AkuSiMisteri! Sila berpakaian SOPAN dan menutup aurat! Segala caci maki dan keji kejam hanya gua je yang buleh luahkan. Terimas...

Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls
Home | Mail | Yahoo!Messenger | Guest Book | Profil AkuSiMisteri | Dashboard

Sunday, December 20, 2009

Peningkatan Kerjaya

Dalam minggu lepas kalao tak silap gua, department gua telah menjalankan satu aktiviti bermesyuarat untuk pemilihan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat. Gua tak berapa nak amek port walaupun gua pernah hantar permohonan untuk meningkatkan kerjaya gua ke tahap tersebut.

Yang gua amek port sekarang nih adalah 'andai' kata nama gua naik. Serius! Gua rasa agak 'menyesal' buat permohonan tersebut. Sebabnya? Sebabnya gua rasa gua belum bersedia nak pegang komitmen yang besar tanggungjawabnya. Gua cuak! Serius. Gua mintak pendapat bos dan senpai gua. Perlu ke gua sahut interview andainya nama gua naik?

Gua tak rasa gua bersedia. Seriously gua rasa sengsara. Bukan berharap, gua memang tak berharap nama gua naik. Macamana agaknya kalao nama gua naik, gua pergi interview dan gua dapat jawatan tersebut? Ke mana agaknya gua dicampak? Kena bekerja dengan lahanat ini ke? Ah, sudah..

Gua mula cuak. Takut, seram.. uh.. lebih seram rasanya daripada tengok citer Spongebob..

Gua belum rasa nak tinggalkan unit network pasal gua belum puas menguasai perihal network. Baru setahun jagung, takkan nak menyibuk buat kerja lain pulak.. masak gua kalao macam nih.. belum tentu gua merasa keseronokan sebagaimana gua seronok dalam unit sekarang nih. Suasana kerja mungkin sangat berbeza.. ah.. takot siot.. macamana nih??


Gua masih berpikir untuk berenti blogging.. amacam?

2 ketidak-puasan-hati:

M!zZ Qh!EeK@n said...

kalau dah rezeki awak terima la..
bukan senang nak dapat rezeki cam tue..

itu pon terpulang la pader awak..empunya diri.
mybee awak rase seronok dengan kerja awak sekarang..
tapi nanti jangan lak awak menyesal sbb tolak rezeki tu..

berhenti blogging??
terpulang..jangan menyesal lak nanti..hehehehehe..

cikani said...

stuju ngn aizawa eheh

kalo benti blogging, ktne lg nk luahkn ketidakpuasan ati huhu