Lu sedang menerjah ke dalam blog AkuSiMisteri! Sila berpakaian SOPAN dan menutup aurat! Segala caci maki dan keji kejam hanya gua je yang buleh luahkan. Terimas...

Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls
Home | Mail | Yahoo!Messenger | Guest Book | Profil AkuSiMisteri | Dashboard

Monday, December 28, 2009

Peluang yang DIBUKA

Pertama sekali, gua nak mengucapkan TAHNIAH kepada bos gua yang dikenali sebagai Datok K atas perlantikan sebagai PEGAWAI TEKNOLOGI MAKLUMAT.

Pagi nih agak 'kecoh' dengan perlantikan Datok K sebagai pegawai. Gua selaku anak buah beliao tumpang gembira kerana bos gua sendiri telah dinaikkan pangkat. Dan secara tidak langsung, terbuka satu peluang yang MUNGKIN baik untuk diri gua.

Tatkala bos gua melangkah ke jawatan Pegawai Teknologi Maklumat, secara rasminya terdapat kekosongan jawatan yang ditinggalkan beliao iaitu Penolong Pegawai Teknologi Maklumat. Pada gua, kalao sampai rezeki gua, gua teringin nak mengisi kekosongan tersebut. Barulah nampak sikit gua kekal dalam unit yang sama dan itu sebenarnya yang gua nak kalao gua dinaikkan ke pangkat tersebut.

Cumanya, yang membuatkan gua rasa serba salah dan tak patot ialah gua rasa gua sangat BELUM layak untuk mengisi jawatan tersebut. Seharusnya, peluang ini diberikan kepada senpai-senpai gua kerana mereka lebih lama dan berpengalaman dalam selok belok network di sini. Gua akan rasa janggal untuk surpass senpai-senpai gua kerana gua masih baru setahun jagung. Kalao diibaratkan bayi, gua baru sahaja nak bertatih menapak untuk berjalan.

Tapi, itulah.. gua nampak PELUANG di sini.

Nampak gaya, gua TERPAKSA menghadiri sesi temu bual esok. Hmm.. doakan gua. Terimas..

0 ketidak-puasan-hati: