Lu sedang menerjah ke dalam blog AkuSiMisteri! Sila berpakaian SOPAN dan menutup aurat! Segala caci maki dan keji kejam hanya gua je yang buleh luahkan. Terimas...

Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls
Home | Mail | Yahoo!Messenger | Guest Book | Profil AkuSiMisteri | Dashboard

Tuesday, November 24, 2009

Kuciwakah?

Nak kata kuciwa, macam tak.. nak kata tak kuciwa pon, macam tak jugak.. pon macam pak aji jugak!

Apa pun, kekecewaan itu adalah naluri semulajadi dalam diri. Tak kisah apa pun bentuk kecewa, jangan sesekali kecewa dengan takdir, qada' dan qadar dan yang paling penting, jangan kecewa dengan ALLAH!

Teruslah berharap, memohon..

Dalam berperasaan, memang kecewa ini selalunya ada untuk memainkan peranan. Kecewa dalam pelbagai aspek perasaan. Contohnya, kecewa dengan diri sendiri yang terlalu 'pemalu' untuk meluahkan perasaan. Bila dah 'pemalu' sangat tuh, maka melepaslah.. bila dah melepas, kecewa itu muncul. Kecewa.. kecewa dan terus kecewa. Walhal, masih banyak lagi peluang. Kecewa itu buleh ditepis ke tepi.

Jadi, jangan terus kecewa. Teruskan usaha, berdoa dan memohon serta berharap semoga ALLAH membantu. "Ganbatte" kata orang Jopun.

3 ketidak-puasan-hati:

MIRA said...

cm motivasikn diri snirik jek!hihihi.bagus!:)

MIRA said...
This comment has been removed by the author.
akusimisteri said...

ye lah kot.. hihik