Lu sedang menerjah ke dalam blog AkuSiMisteri! Sila berpakaian SOPAN dan menutup aurat! Segala caci maki dan keji kejam hanya gua je yang buleh luahkan. Terimas...

Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls
Home | Mail | Yahoo!Messenger | Guest Book | Profil AkuSiMisteri | Dashboard

Wednesday, August 5, 2009

Better than U

Taon lepas, gua dapat offer interview kat USIM untuk jawatan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat kat situ. Tapi, takda rezeki gua kat sana..


Gua ingat lagi, masa gua ditemubual oleh panel juri pemilihan, antaranya Pendaftar kalao tak silap gua. Gua masih ingat soklan cepu cemas yang ditanya kepada gua iaitu antaranya;

1. Apa pendapat kamu tentang laman web USIM?
Gua jawab: Pada pendapat saya, saya tegaskan sekali lagi pada pendapat saya lah kan, bolehlah.. penggunaan warna yang kurang kontra.. bla.. bla.. (gua tipu je padahal gua tak pernah sentuh pon masuk web site USIM tuh.. muahaha.. patotlah gua takdapat jawatan tuh..)

Dan Pendaftar tuh buleh plak tanya gua lagi sekali dengan agak marah sebab gua dah jawab soklan beliao dengan penuh tipu helah:
"Awak tau tak laman web USIM nih di ranking ke berapa antara Universiti Malaysia?"

Gua terus jawab: "Tak.."
Gua tak ingat sangat ranking yang beliao nyatakan tapi lebih kurang Malaysia's Universities Top 10 dan antara yang top dalam world ranking..

Huh, sungguh riak itu Pendaftar.. gua rilek je, perasaan kagum tak pernah menyelubungi diri gua bila gua dengar kenyataan beliao.. gua tak rasa kagum langsung.. bangga jauh sekali..

Dan pada hari ini, bila gua bukak email, ada pengumuman daripada big boss gua iaitu Vice Chancellor; Prof Dato' Dr Ir Zaini Bin Ujang yang memaklomkan laman web UTM mengepalai senarai universiti Malaysia dalam senarai laman web universiti terbaik dunia!

I am pleased to announce that UTM has once again lived up to its mark of excellence after being ranked the highest among all Malaysian universities in the Web Ranking of World Universities. UTM has made us all proud after being ranked 642, leading all other Malaysian universities with USM trailing behind at 675, UMP at 745, UM at 878, UKM at 963 and UPM at 979. With this outstanding achievement, UTM is now the top ten in South East Asia and top 100 at 89th place in Asia in the Web Ranking of World Universities.


Maknanya, segala yang diuar-uarkan oleh Pendaftar di ketika itu hanyalah borak-borak kandang kambeng saja.. langsung tak benar!Dan dalam pengumuman Dato' NC itu, gua tak nampak plak nama USIM dalam senarainya.. Apa-apa pun, gua bangga dengan pencapaian UTM sebab gua bernaung di bawah pentadbirannya..


ayat|tambah: gua rasa Pendaftar tuh nak besarkan diri je.. takdalah gempak mana pun.. taon lepas gua tengok web site USIM penuh kaler kelabu je.. apa daa..

0 ketidak-puasan-hati: