Lu sedang menerjah ke dalam blog AkuSiMisteri! Sila berpakaian SOPAN dan menutup aurat! Segala caci maki dan keji kejam hanya gua je yang buleh luahkan. Terimas...

Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls
Home | Mail | Yahoo!Messenger | Guest Book | Profil AkuSiMisteri | Dashboard

Thursday, June 4, 2009

Jun dah TIBA... a.k.a Jodoh depan MATA

Kamu penah baca artikel/entry/post nih?


The time has come. Gua pun tak tau. Sejak gua dapat tau 'dia' nak datang ke Johor, gua sangat exited. Ah, tak sabar nak jumpa. Dah lama.. 5 TAHUN! gua dilanda kerinduan! haha.. sedikit emo di sini.

Tapi, gua sedikit terkilan.


Gua dipahamkan, 'dia' tidaklah bercuti sehingga ke Johor Bahru, sebaliknya hanya di YongPeng. Huh? Macamana nak jumpa? Gua kena gerak naik YongPeng? Pulak..


Kebetulan, kehadiran 'dia' hanyalah sepanjang minggu ini sahaja. Gua pulak sibuk dengan kerja-kerja harian dari Isnin sampai Jumaat. Hari minggunya plak, schedule gua packed dengan undangan kawen.. mana ada masa nak gerak YongPeng.


Ah, tak kesampaian lagi. 'Dia' pun macam nak tak nak je.


Nampaknya, kalao gua tak dapat jumpa 'dia' lagi sehingga hujung minggu nih, gua dah berperasaan pasrah. Gua yakin 'dia' bukan lagi untuk gua. Cukup rasanya sampai takat nih. Gua redha je. Harapan hari demi hari, minggu ke minggu, bulan dari bulan, tahun bertahun hanyalah tinggal beberapa hari je lagi. Gua pasrah.. ah, ter'emo' plak.. Memang gua tengah emo.. siak..


Gua pun tengah berpikir gak nih. Macamana nak gerak YongPeng? Sempat ke tak sempat. Sabtu-Ahad nih gua packed dengan jemputan kawen.. kalao tak gerak jemputan, apa kata yang menjemput? takut-takut nanti majlis gua takda yang nak join plak.. hadusss... gua serba salah.. gua tersepit..


SMS? Gua terasa nak ber'sms' dengan 'dia' tapi gua takut tak berbalas. Gua pun takda masa nak mengetik pin-pin nombor kat handset gua.


Call? Gila apa? Gua serius bukanlah seorang yang pandai bergayut.. Ah, gua serba serbi dilema nih. Nak buat macamana?


Gua kena pasrah gak.. samada besok gua kena call, SMS or buat dono je. Esok penentunya..


Nak kena berdoa ke tidak nih? 'Dia' akan jadi milik gua atau tidak? ALLAH punya kuasa. Jodoh-pertemuan, ajal-maut gua dan lu orang adalah kuasa ALLAH. Nak bangkang? Cubalah kalau nak kena sambar petir! Gua tak berani...



ayat|tambah: serius.. gua rindu giler...apa gua nak buat nih???

0 ketidak-puasan-hati: