Lu sedang menerjah ke dalam blog AkuSiMisteri! Sila berpakaian SOPAN dan menutup aurat! Segala caci maki dan keji kejam hanya gua je yang buleh luahkan. Terimas...

Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls
Home | Mail | Yahoo!Messenger | Guest Book | Profil AkuSiMisteri | Dashboard

Sunday, May 10, 2009

Wiro Sableng - Pendekar Kapak Maut Naga Geni 212

Gua tak ingat, bila kali terakhir gua menonton cerita nih. Yang gua ingat, masa tuh gua masih belum baligh lagi, dan belum plak family gua berkemampuan nak pasang piring Astro - belum wujud lagi la kot.

Kamu pernah dengar nama Wiro Sableng?

Kepada yang duduk/tinggal di selatan Malaysia, mungkin pernah dengar nama Wiro Sableng (Wira Gila). Wiro Sableng adalah sebuah drama purba dari Indonesia yang disiarkan melalui siaran RCTI setiap Ahad jam 12 tengahari (ketika itu).

Gua sangat suka tengok cerita tersebut. Begitu juga adik gua serta ayah gua. Kami sangat suka. Memang best dengan pelbagai aksi gaya persilatan dari Indonesia.

Tadi gua saja je try googling cari Wiro Sableng. Sekali terjumpa plak kat YouTube. So, kamu tengok sudah.

Wiro..wiro sableng...
Sinto..sinto gendeng..
Wiro..murid sableng..
Sinto...guru gendeng..


antara lirik lagu tema drama tersebut yang gua ingat sket sket.. sableng = biol, gendeng = gila | lebih kurang la ertinya tuh...

0 ketidak-puasan-hati: