Lu sedang menerjah ke dalam blog AkuSiMisteri! Sila berpakaian SOPAN dan menutup aurat! Segala caci maki dan keji kejam hanya gua je yang buleh luahkan. Terimas...

Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls
Home | Mail | Yahoo!Messenger | Guest Book | Profil AkuSiMisteri | Dashboard

Sunday, March 22, 2009

Edisi Khas: Perigi Cari Timba

Susulan artikel lalu (Perigi Cari Timba atau Timba Cari Perigi?), aku keluarkan edisi khas ini mengupas tentang Perigi Cari Timba.

Pada kebanyakan wanita pada hari ini merasakan bahawa istilah perigi cari timba adalah sesuatu yang memalukan bagi kaum adam. Betul! Istilah ini sungguh memalukan bagi kaum adam. Tapi pada aku, tiada salahnya perigi mencari timba (wanita memikat lelaki).

Kalau kamu kamu yang merasakan perigi cari timba ini sesuatu yang memalukan, pastinya kamu kamu cetek tentang sirah junjungan Nabi SAW. Kalau kamu kamu masih ingat atau pernah mendengar sirah Nabi, tahukah kamu bahawasanya isteri pertama baginda, Siti Khadijah merupakan wanita yang memikat nabi? Siti Khadijah sangat kagum dengan nabi atas kejujuran baginda menjalankan urusan perniagaan Siti Khadijah. Bertitik tolak daripada itu, Siti Khadijah menaruh hati kepada nabi.

Kalau kamu kamu wahai wanita merasakan bahawa perigi cari timba ini memalukan, sedarlah bahawa wanita yang amat disayangi Nabi SAW merupakan insan yang boleh diistilahkan sebagai perigi cari timba.

Jahilnya kamu andai kamu istilahkan bahawa perigi cari timba ini sangat memalukan. Sedarlah wahai wanita, andai lelaki yang kamu cintai itu seorang yang pemalu, tidak salah rasanya kamu mendahuluinya.

Aku amat tertarik dengan perbualan antara seorang member aku dengan seorang kawan sepejabatnya (perempuan) yang menyamakan member aku dengan aku iaitu perigi mencari timba. Hina sangatkah perempuan yang memikat lelaki?

Cuba kamu renungkan, seandainya timba yang mencari perigi (lelaki memikat wanita), tidakkah kamu rasa bahawa kemungkinan yang BESAR si timba akan menduakan perigi? Kalau dalam realitinya, perigi itu terletak di satu tempat tanpa bisa bergerak ke mana mana berbanding timba yang bebas dibawa untuk ke perigi yang lain? Maksud aku di sini, lelaki yang memikat wanita tidak mustahil mampu memikat wanita yang lain seandainya masih berhubungan dengan wanita sedia ada. Dengan lebih jelasnya, kamu berkemungkinan diPOLIGAMI.

Sedarlah. Artikel ini aku sebenarnya tujukan kepada kawan sepejabat member aku itu yang menganggap lelaki yang pemalu (perigi cari timba) adalah seorang memalukan dan kurang keyakinan diri. Kamu rasa perigi cari timba adalah yang tidak patut berlaku - kamu anggap tidak gentlemen.

Ingat dan tauladanilah Siti Khadijah Binti Khuwailid yang menjadi inspirasi nabi SAW.



pengkaki: hei kamu wanita! perigi cari timba lebih baik daripada timba mencari perigi, dari satu perigi pergi pula kepada perigi lain. Lelaki yang memikat kamu belum tentu setia dengan kamu!



Hafiz

0 ketidak-puasan-hati: