Lu sedang menerjah ke dalam blog AkuSiMisteri! Sila berpakaian SOPAN dan menutup aurat! Segala caci maki dan keji kejam hanya gua je yang buleh luahkan. Terimas...

Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls
Home | Mail | Yahoo!Messenger | Guest Book | Profil AkuSiMisteri | Dashboard

Monday, February 9, 2009

Bengang, bengong, bingung...

Hari ini betol betol menguji kesabaran aku terhadap kengkawan aku berbangsa Melayu yang berjanji seperti seekor k#l*!g.

Nak dijadikan sebuah cerita yang tak berapa best, minggu lepas aku didatangi dengan sebuah SMS daripada seorang bekas rakan sekelas aku yang berbunyi, “Akum hafiz, ko cht ke?Aku minah (bukan nama sebenar) dit.Ingat lg x?Aku dh bsalin.Aku duk kt kota msai.Ko xnk dtg tgk bby aku ke?”

Bila dapat SMS tersebut, aku pon teruslah berbalas SMS dgn nya. Dan dengan itu juga tercetuslah idea aku untuk mengorganisasi sebuah lawatan tanpa belajar ke rumah beliao. Dan berlakulah jemputan demi jemputan aku kepada member member yang lain. Dan dengan itu, adalah dua-tiga orang yang dah setuju (deal) untuk melakukan aktiviti tersebut.

Dan pada hari yang dijanjikan (hari ini), aku cuba menghubungi mereka mereka yang berkenaan dan ada di antara mereka yang menghantar SMS kepada aku mengatakan dia berada di Pontian dan terlupa nak bagitao aku bahawasanya dia tak dapat join. Hoh, buat aku bengang betol. Tak nak bagitao awal2. Ingat aku apa? Pak pacak nak tunggu SMS daripada diorang? SMS nih memang betol betol buat aku bengang. Memang aku tak layan lah SMS dia tuh.

Tak cukup dengan itu, aku dengan seorang member pon menuju ke rumah cik minah tadi. Dengan harapan lagi dua ekor tuh dah ada kt rumah cik minah. Sebab minggu lepas, dalam perjanjian tak rasmi kami dah deal untuk berjumpa di rumah cik minah jam 2 petang. Dan bila aku sampai ke rumah cik minah, aku tengok rumah cik minah senyap je (kosong mcm takda orang). Mungkin cik minah sedang tidur dgn baby beliao. Tak kisah lah tuh. Yang buat aku bengang tuh, orang yang janji nak jumpa kt rumah cik minah tak nampak bayangnya, jangan kan kata bayang, bau kentot pon takda. Ceh, betol2 aku bengang.

Dah lah aku call sekor2 tak berjawab! Ingat aku nak ngorat sangat ke? Heran ke aku??? Dan dengan itu, aku dgn member aku mengambil keputusan untuk blah jer. Gila ke kamu kamu kalao tunggu kat luar rumah atau masuk ke rumah bini orang? Kami nih lelaki. Buatnya laki cik minah takda, aku dgn member aku masuk, kang jiran-jiran mula lah bukak mulut yang busuk tersebut. Bermulalah fitnah terhadap cik minah. Tak elok betol. Aku pon dgn member aku tersebut teros chow menuju ke Cahaya Masai atas tujuan lain kerana tujuan ke rumah cik minah terbantot.

So, kepada kamu kamu yang berkenaan, silalah insaf daripada berjanji atau bermulut busuk . kerana orang orang seperti kamu adalah seorang yang munafik. Sekurang kurangnya kalao tak dapat pergi, silalah inform kepada aku lebih awal. Taklah aku dengan member aku bersusah payah memandu dari Tampoi ke Pasir Gudang. Lebih kasihan, member aku yang datang dari Kulai. Hoh, kamu memang menyusahkan. Membazir minyak kereta aku. Nasib baik aku dengan member aku membatalkan niat membeli hamper untuk baby cik minah. Kalao tidak, sapa nak guna barang tuh? Kamu ke? Sedar lah sikit, kamu tuh dah tua bangka.


Oklah, kepada kamu kamu, sila lah insaf. Lepas nih aku mungkin akan berfikir lebih 10 kali sebelum mengajak kamu lagi.

Sorry to say.




Selepas menaip artikel di atas, aku telah menerima SMS daripada mereka mereka yang bertanggungjawab di atas kebengangan aku pada hari ini. SMS yang berbunyi, "Slm.hafiz sory.joyah (bukan nama sebenar) xblk jb.dr t'ganu trus blk sgmt.mak joyah (bukan nama sebenar) skit.soryxsmpt bgtau."

Daripada kiriman tersebut, barulah aku tahu sebab musabab ketidak munculan beliao di tempat yang dijanjikan. Tapi, walaubagaimanapun, artikel yang telah penat aku taip sambil menonton Buletin Utama di atas tetap aku publish. Ia sebagai satu renungan buat semua terutama yang berbangsa Melayu yang meluahkan kata janji supaya mengotakannya walau kamu kamu tidak tinggal di Kota Melaka, Kota Tinggi atau kota kota yang setaraf dengannya.

Next time, please bagitao awal awal supaya mudah aku nak arrange perjalanan yang lain. Tidaklah aku dan member aku tuh dok menunggu dalam keta depan rumah cik minah macam orang tongong (tp mcm detektif pun ada gak, dok usha markas penyamun untuk rush - bola 1 kepada bola 2, bola sepak lagi besar daripada bola futsal..hahahaha).

updated:10th Feb 2009

Hafiz

0 ketidak-puasan-hati: