Lu sedang menerjah ke dalam blog AkuSiMisteri! Sila berpakaian SOPAN dan menutup aurat! Segala caci maki dan keji kejam hanya gua je yang buleh luahkan. Terimas...

Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls
Home | Mail | Yahoo!Messenger | Guest Book | Profil AkuSiMisteri | Dashboard

Wednesday, December 16, 2009

ISLAM dalam diri

Gua baru je confirm a friend request di facebook. Gua kenal, memang gua kenal minah yang request kat gua nih. Sangat kenal? Tak berapa rapat, but she was my classmate. Terkejut? Of course.. sangat terkujat dengan penampilan dirinya.

Gua 'agak' tau tentang perubahan dirinya. Tapi tak ketara sangat pengetahuan gua dan gua tak sangka perubahannya itu sangat melampao! Gua tak tau mana silapnya. Kat sekolah belajar agama dan gua agak pasti, dia sendiri pergi ke sekolah agama! Tapi, mana hilang semua ilmu di dada?

Gua terkejut melihat pakaian yang mencolok mata. Nyata tak melambangkan apa agama yang dianutinya. Rupa minah nih ala-ala Chinese look dan memang orang takkan sangka dia adalah melayu beragama Islam. Gua ronda-ronda photos dalam facebook minah nih dan gua pon agak terkejut melihat pelbagai gaya yang dah tak melambangkan Islamnya. Paling menakutkan, dalam bahagian Info: Religious View yang dinyatakan adalah ISLAM! Kalau dah berkelakuan macam tuh, baik lu kasi letak lu kapir! Memalukan agama ISLAM. Ada ke ISLAM suruh lu berpakaian dan berkelakuan sebagaimana yang lu lakukan?

Gua heran! Mana letak maruah lu?

Gua pun dah semakin hairan dengan kelompok manusia sebegini. Dah lupa agaknya tentang dosa-pahala, syurga-neraka? Nauzubillah.. gua kecewa tengok orang macam nih. Paling mengecewakan, ilmu tentang ISLAM dituntut sejak dari bangku sekolah seawal usia 7 tahun, tapi kenapa jadi macam nih?

Entah lah.. gua taubat! Semoga gua tidak mendapatkan pasangan hidup sebegini dan dijauhkan akhlak dan akidah seperti minah tersebut dalam keluarga gua, terutama kepada bakal anak-anak gua. Nauzubillah..


Wallahualam..

0 ketidak-puasan-hati: