Lu sedang menerjah ke dalam blog AkuSiMisteri! Sila berpakaian SOPAN dan menutup aurat! Segala caci maki dan keji kejam hanya gua je yang buleh luahkan. Terimas...

Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls
Home | Mail | Yahoo!Messenger | Guest Book | Profil AkuSiMisteri | Dashboard

Tuesday, August 25, 2009

Sebat: Rayuan???

Sekarang kecoh pasal sorang wanita muslim yang akan dihukum sebat maksimum ENAM sebatan dan denda RM5k berikutan tertangkapnya beliao akibat meminum arak beberapa tahun lalu..

Gua respek dengan hukuman yang dijatuhkan.. tapi timbul plak beberapa spekulasi yang buat gua nak menghentam beberapa pihak berikutan spekulasi yang ditimbulkan..

Pertama:
Wanita terbabit serta keluarganya KECOH macam ayam bertelor.. konpem rakyat Malaysia dah tau engko salah dan dijatuhkan hukuman.. OK, itu satu hal.. yang tak bestnya, engko kecoh satu Malaysia yang engko tak kesah kena sebat.. itu pon OK.. menunjukkan engko nih prihatin dan nak mengajak umat Islam yang lain sedar dan bertaubat serta insaf.. itu bagus.. yang tak berapa cantiknya, bila tiap-tiap hari engko kecoh kat media pasal hukuman sebat engko itu.. mungkin gak bukan salah engko, salah media.. sibuk nak besar-besarkan cerita.. kecoh betol.. dah macam mintak simpati lah pulak..
Kononnya plak engko dah taubat serta insaf.. tapi masih nampak lagi taubat dan insaf engko itu nipis.. buktinya, bila buat press conference engko buat statement pasal rela/redha terima hukuman tersebut tapi engko tak tunjuk plak yang engko nih betol-betol insaf.. kenapa gua kata cenggitu? pasal engko masih tak menutup AURAT untuk membuktikan engko dah insaf serta bertaubat.. entahlah.. mungkin engko 'TER'Lupa kot..

Kedua:
Kecoh plak ada pihak-pihak tertentu menyeru engko untuk buat rayuan.. apa relevannya?? Itu hukuman yang dijatuhkan oleh pihak Mahkamah Syariah.. mana pegi rasional engkorang yang menasihatkan wanita terbabit untuk buat rayuan?? naseb lah cik puan itu taknak buat rayuan.. eh, kalao begitu mudah kena hukuman lepas tuh buat rayuan, makin ramailah manusia beragama Islam nih minum arak, kena tangkap, jatuh hukum je buleh mintak rayuan..
Eh, engkorang dah giler ke nak main-main hukum nih?? buang tabiat?? memanglah hukuman tuh nampak kejam, tapi itu hakikatnya!! Kalao tau takut kena hukum, jangan buat!! dah termaktub dalam al-Quran benda itu HARAM!!
Nabi pon dah bersabda, "Yang HARAM itu jelas dan yang HALAL itu juga jelas"..

Pikir-pikirkan dan selamat beramal~

0 ketidak-puasan-hati: