Lu sedang menerjah ke dalam blog AkuSiMisteri! Sila berpakaian SOPAN dan menutup aurat! Segala caci maki dan keji kejam hanya gua je yang buleh luahkan. Terimas...

Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls
Home | Mail | Yahoo!Messenger | Guest Book | Profil AkuSiMisteri | Dashboard

Thursday, July 16, 2009

New season

New season.. maksud gua, semester baru..


Macam biasa, setiap hari ada je report pasal network.. down, rosak, itu, ini, begitu, begini.. dan macam biasa gak, gua cuba nak setelkan problem-problem cenggitu.. tapi, keutamaan gua adalah buat awek-awek student.. gua akan cuba menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh cik awek-awek yang buat report.. kalao bernasib baek, dapatlah jumpa awek-awek tersebut sambil menyelinap masuk ke bilik diorang..

Bila melangkah masuk ke hostel awek-awek nih, pastinya pelbagai bau menusuk idong.. ada yang wangi, kurang wangi, berlagak wangi.. dan ada yang langsung tak wangi.. terima je la.. awek punya pasal..

Satu pasal awek nih, attitude diorang terhadap services provider macam gua nih.. ada awek-awek yang comel dan lotey yang peramah.. suka borak-borak.. ada plak yang tak LAWA berlagak macam lawa tapi sumbong.. uh, macam-macam..

Daripada pengalaman gua, awek-awek berbangsa Cina lebih baik perangainya daripada awek-awek berbangsa Melayu.. bukan gua nak kata awek Melayu tak bagus perangainya, bagus.. memang bagus.. tapi, bila gua datang buat servis, konon-konon malu.. tutup kepala dengan tuala.. aurat katanya.. huh, padahal, ada yang gua nampak bertenggek atas motor dengan lelaki bukan mahram.. aurat ke kaklong??

Berbalik kepada perenggan pertama.. semester baru bermula.. gua cuba setelkan report sedia ada.. report lama pon ada gak.. sengaja gua hold sebab nak jumpa awek-awek student yang freshie.. hih, teruja gua.. maklomlah, gua sangat fanatik pada awek yang cun sahaja.. walaubagaimanapun, kefanatikan gua ini hanyalah pada paras rupa sahaja, tidak termasuk perkara-perkara mahupun peralatan sulit.. harap maklom!

Kadang-kadang, bila masuk kawasan penginapan awek-awek nih, kepala gua tetiba je migrain.. gua pon tak tao.. apa silapnya, betol! ini adalah kenyataan.. mahap cakap di sini, gua rasa gua migrain sebab gua 'ter'nampak pelbagai barang yang dijemur di ruang-ruang jemuran.. macam-macam bentuk, rupa, warna.. mahap ye.. gua tak berniat nak menyinggung.. gua cuma menyatakan hipotesis terhadap punca ke'migrain'an gua.. itu saja..

Gua takda lah teruja sangat nak masok ke dalam bilik awek-awek nih, tapi dah tugas gua macam nih, network technician.. kenalah buat solution dari pelbagai aspek, dari dalam mahupun luar bilik.. gua prefer untuk berborak dengan awek sahaja berbanding masuk ke dalam bilik awek.. maklomlah, privasi.. gua paham.. gua takda hal kalao diorang tak bagi masok, tapi kalao tak dapat access ke internet, itu lu orang punya pasal..

Besok.. setiap hari gua menantikan hari baru.. menantikan report-report baru dari awek-awek yang dalam kesusahan yang memerlukan perhatian daripada gua.. takpa, nanti abang datang ye kaklong..


FAKTA: sejak gua join NetworkTeam, 'ke-malu-an' gua terhadap perempuan semakin berkurangan.. gua semakin selesa menatap muka-muka awek tanpa perlu menundukkan pandangan macam dulu.. gua semakin yakin bila borak-borak dengan awek.. haha.. gua bukan lagi lelaki pemalu!

7 ketidak-puasan-hati:

Unknown said...

haha kelakar ar lu nie... ok la tu dah tak jadik laki pemalu lagi.. boleh ngorat2 awek gituw :d

Unknown said...

haha kelakar ar lu nie... ok la tu dah tak jadik laki pemalu lagi.. boleh ngorat2 awek gituw :d

penulis.tidak.bernama said...

gua dah kata gua memang kelakar.. tapi awek-awek ramai kata gua garang.. apa lagi nak dibuktikan, ye tak?

Karbon Kopie said...

awek2 xcantik tapi blagak mmg menjengkelkan...

p/s:suatu ketika dolu gua adelah sorang awek cantik yg sgt baik..sekian..;p

penulis.tidak.bernama said...

uh.. baiknya lu.. tapi konpem ke lu cantik.. kesian..;p.. eh, sekian..;p

Unknown said...

hahaha!

Unknown said...

hahaha!