Lu sedang menerjah ke dalam blog AkuSiMisteri! Sila berpakaian SOPAN dan menutup aurat! Segala caci maki dan keji kejam hanya gua je yang buleh luahkan. Terimas...

Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls
Home | Mail | Yahoo!Messenger | Guest Book | Profil AkuSiMisteri | Dashboard

Wednesday, March 18, 2009

Lelaki pemalu

Yeah, satu pernyataan yang sensitif. Sensitif ke?

Erm..lelaki pemalu. It's me! Aku la pemalu. Ye ke? Kamu kamu kenal siapa aku? Entah, sehingga artikel ini ditulis, aku sendiri keliru dan bingung samada aku masih mengenali diri aku atau sebaliknya.

Ada perempuan tak suka pada lelaki pemalu? Betul ke? Mungkin...probably its true. But on the other side, lelaki pemalu nih banyak kelebihannya. Contohnya macam aku ler. Bukan seorang yang kaki jalan, bukan seorang yang suka mengusha awek tak tentu pasal (walau sebenarnya hari hari aku 'Hai..hai' kat awek tempat aku kerja nih - pemalu ke?) serta pelbagai lagi isi kandungan perangai yang baik2 belaka yang pada aku mesti didambakan oleh wanita-wanita yang solehah - mungkin.

Pada awek awek yang tak suka dengan sifat pemalu seorang lelaki nih, mungkin anda ada alasan tersendiri. Kamu kamu suka ke kekasih jantung hati kamu yang tiada sifat pemalu mengusha awek di belakang kamu tanpa pengetahuan kamu? Ini adalah antara keburukan orang yang tak berapa pemalu nih. Takda kesetiaan tau.

Tetapi, ada juga wanita yang suka pada lelaki pemalu nih. Sebabnya, orang yang pemalu nih nampak pendiam (kadang2 dilabel sombong), serius (kadang2 pelawak macam badut), sentiasa berfikir dan pelbagai lagi karektor seorang lelaki yang baik - hahaha..aku cuba puji diri sendiri, harap abaikan!

Entahlah, aku dah memang bersifat pemalu seperti ini walaupun ada yang mengatakan aku punya ketokohan memimpin kerana keberanian dan keyakinan diri aku, hakikatnya aku seorang yang pemalu.

Tapi aku agak terkedu dengan pernyataan brother Bob. Beliau mengatakan bahawasanya, sifat yang sedang/telah merebak menusuk sanubari aku ini bukanlah sifat pemalu tetapi ia adalah kurangnya keyakinan pada diri sendiri. Menurut beliau lagi, kurangnya keyakinan diri ini yang paling banyak melanda mereka mereka yang mengaku pemalu (termasuk encik Bob juga, hehe).

Contohnya, "Kalau ko tengah usha sorang awek tuh, usha punya usha tiba-tiba awek tuh plak usha ko, apa yang ko buat?" kata encik Bob. "Mestilah aku tengok tempat lain," jawab aku sambil menghempus asap rokok. "Yeah, tepat sekali!" sambil gelak terbahak-bahak sehingga ingin menyaman sesiapa sahaja yang memaki beliau supaya beliau mendapatkan wang sehingga RM800 juta akibat daripada menyaman orang.

So, fikirkan lah yer. Pada aku, memang betul pendapat encik Bob itu. Kurang keyakinan diri tapi bukan sebarang keyakinan. Ianya adalah kurangnya keyakinan diri dalam mengusha awek yer.

So, biarkan aku bertenang seketika untuk memutuskan samada untuk meningkatkan keyakinan aku atau mengekalkannya atau memburukkannya lagi. Sama sama kita renungkan.

Tengs for your perusal.



pengkaki: terima kasih kepada encik yang bersusah payah tolong kenenkan seorang awek untuk aku. Jasa anda saya hargai dan terima kasih je la kepada awek tersebut yang berusaha untuk kenenkan aku untuk member beliau. Susah susah je. Ingat aku nih pelacur ke - hahahahahahahaha


Hafiz

0 ketidak-puasan-hati: