Lu sedang menerjah ke dalam blog AkuSiMisteri! Sila berpakaian SOPAN dan menutup aurat! Segala caci maki dan keji kejam hanya gua je yang buleh luahkan. Terimas...

Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls
Home | Mail | Yahoo!Messenger | Guest Book | Profil AkuSiMisteri | Dashboard

Wednesday, January 14, 2009

14 Januari 2009

Huarghh…gua masih rasa tak sehat dan masih rasa mcam semalam yakni sedikit batuk (tekak gua sakit – suara gua ala ala Awie) dan selesema. Mcm takda mood nak buat kerja. Tapi, kena buat gak.


Penyakit yang gua alami ni mungkin ada kaitan dengan aktiviti liar gua malam Jumaat lepas. Gua rasa la...Dem!

Pagi tadi gua bangkit lambat. Dan seperti hari-hari sebelumnya, gua pastinya terlepas waktu Subuh. Apa nak jadi dengan gua?! Takpa, nanti gua Qada’.


Bangkit dari katil, capai tuala. Jalan ke bilik air konon-konon mcm mamai (ala ala mabok minom todi) sambil gosok taik mata. Macam biasa gak, masuk bilik air terus nak berak (perkara azali dibuat waktu pagi bila nak mandi).


Mandi...


Pakai baju..Eh, pakai seluar dulu! Spray ketiak dgn Brylcream Spray. Tgk kt cermin badan gua yang semakin tough tapi perot gua plak semakin membesar. Apa dah jadi?!Lantak lah. Gua dah lambat nak pegi kerja. Gua arini pakai baju belang2 pergi kerja. Siap touch-up rambut dgn minyak rambut Safi, gua terus keluar. Arini gua nak naek moto ke keta? Gua tengok kt tempat kunci, kunci keta gua ada! (Boss gua cakap dia nak pakai keta gua – nak tampal JH) Ah, malaslah. Dah lambat. Naek motor sudah!


Gua start nyala Sampoerna gua sebatang (gua dalam usaha berhenti merokok – merokok membahayakan kandungan yer!). Dem!! Citer pasal Sampoerna, tetiba gua rasa nak merokok!


Ok, Capai stokin pastu sarung kt kaki. Dah siap suma (pakai Jaket, gantung kad metrik, capai beg) gua pon jalan menuju mak gua yang sedia ada pagi2 kt luar bermesyuarat bersama cheYah mesyuarat tingkap yang mengajak mak gua terbabit dalam operasi mesyuarat tersebut. Gua salam mak gua (ambik berkat) dan terus turun kt motor. Panas panaskan kejap enjin motor sambil sedut asap racun pembunuh diri.


Ah, malaslah nak panas lama2, gua makin lambat nih. Gua pon terus gerak pakai helmet masa gua sem berapa entah! (helmet macho gua dah jahanam! Dem)


Gua cilok sana,gua cilok sini. Akhirnya gua sampai kt opis. Gua kasi slide gua punya IC. Hoh. Sempat.

Pastu gua check email (takda orang hantar apa2 ke kt FS?? - biasanya kan ada alert kt email) Pastu check blog gua (Blog nih la)! Ronda-ronda plak blog member gua, pastu blog member2 dia. Lepas dah gelak2 dan ushar (Friendster) awek2 yang bagi komen kt blog member kepada member gua, gua terus buat entri nih. Dem.

Itu lah kerja gua di pagi hari ini. Gua tgh tunggu si Yan ajak gua breakfast nih. "Yan! Bila nak kuar minom? Pagi tadi gua terlajak, tak sempat minom kat rumah (mak gua tak buat sebenarnya)."



**p/s: Selamat Hari Rabu! 5 Days to go! (GAJI - masuklah cepat!!!)


Hafiz

0 ketidak-puasan-hati: