Lu sedang menerjah ke dalam blog AkuSiMisteri! Sila berpakaian SOPAN dan menutup aurat! Segala caci maki dan keji kejam hanya gua je yang buleh luahkan. Terimas...

Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls
Home | Mail | Yahoo!Messenger | Guest Book | Profil AkuSiMisteri | Dashboard

Friday, October 5, 2007

aku GEMBIRA

salam..salam...di kala aku sedang menaip warkah ini, ramadhan kini menjelang ke hari yang ke-23...so, that means we've got a week before the Eid Fajr rised up...apa ako merepek nih...apo-apo lah...
hahahah...

riang hati aku tidak terkira...
rasa hilang segala duka..
setelah berminggu menanggungnya...
kini tiba aku gembira...!

wow...best gak aku karang pantun...hehehe...hari ini bermulalah kisah cuti Hari Raya aku selama dua minggu akan datang...so, inilah masanya aku nak membalas segala perbuatan hari-hari sebelum ini berikutan tidow aku yang tak cukup, masa aku yang tak mengizinkan dan pelbagai lagi deraan psikologi yang aku terima oleh hari-hari dan minggu-minggu sebelum ini....

wahhahahaha....best sungguh...tetiba jer aku rasa ringan sangat kepala HANGGUK aku nih...sebab suma kes aku dah selesaikan...tiada lagi seksaan...namun, ini hanyalah sementara...dalam cecuti nih pon aku kena bekerja gak...sadis sungguh raya aku kali nih....SADIS!!!!

macam2 nak kena buat..dahlah data projek akhir aku hilang...FOUL sungguh...kena plak buat balek...sedih aku...lepas tuh nak setelkan lab report...memacam plak report....aiseh...takpa2...ada dua minggu...pelan2 kayuh maa....

aku nak citerlah tentang kepahitan aku minggu nih...bukan banyak pon...satu jer...harharhar...
korang nak tao...dua tiga malam lepas, lebih kurang pukul 03:05 a.m, aku telah mengalami satu kepahitan dan kebencian beserta dengan kebengangan yang dilakukan oleh somebody...
nak tao apa dia..check this story up:

lebih kurang pukul 2 lebih (pepagi laa), aku dan seorang rakan (encik Zaidi) telah melepakkan diri di atas motor sambil motor tersebut memikul kami ke kedai mamak untuk menaPOW sebungkus nasi lemak (campur dia punya satu, that means ada dua bungkus daaaa)...
dalam perjalanan ke kedai encik mamak, kami telah melalui satu sekatan jalan raya oleh encik/bapak Polisi DiRaja Malaysia..eleh, apa nak takot..."Helmet? check! IC? check! License? check" everything under control...takda hal... so, kami melalui sekatan jalan raya tersebut tanpa rasa gentar mahupun gementar...dan kami berjaya melepasinya tanpa tahanan atau sekatan daripada sesapa pong...so, tibalah kami di kedai encik mamak...apa yang berlaku? ya...kami telah menaPOW dua bungkus nasi lemak ayam sebagai santapan Sahur kami...dan sambil menunggu nasi lemak kami siap, kami telah dengan sengajanya menontonkan diri kami akan perlawanan antara Man Utd vs Roma....then bila nasi lemak kami dah siap, apa lagi chow laa...nk balek...

dalam perjalanan balek, once again kami bertemu dengan encik penyekat jalan raya...aku dengan yakin telah menunggangkan motor aku sehemah mungkin sehinggalah tiba di satu point yang dihadiri oleh dua orang encik polis yang menghalakan lampu suluh beliau seakan-akan menyuruh aku meneruskan perjalanan...aku pun jalan laa mcam biasa sampai hujung sekatan tetiba aku dengar WISEL berbunyi...ntah melodi apa ntah...apa lagi...aku berhentilah...ingatkan apahal...datang lah seekor Polis berpangkat Lans/Korp datang membawa lampu merah dan meminta IC dan lesen aku...
membebellah beliau kepada aku dan rakan aku...katanya, aku telah melanggar sekatan jalan raya....KEPALA HANGGOK dia...mana ako tao...td dua orang polis sengal tuh bg signal mcam suh jalan...aku pon buat derk laaa...lagipon takkan lah tak cam aku masa aku lalu td...kepala HANGGAK dia...bengang sungguh aku di ketika itu (takot pon ada gak sbb dia ugut nak tembak!)....
apa lagi...terpaksalah aku dengar ceramah FREE daripada beliau dan tanpa segan silu, beberapa minit kemudian aku dilepaskan...dan setibanya di rumah...berbakul-bakul aku dan encik Zaidi memaki hamun beliau...sungguh kurang pahala puasa aku di ketika itu....huh...bengang sungguh...tapi takpa...nih lah pengalaman....takpa laa...

laa nih aku dah riang sebab dah cuti...so, masa tidow aku akan makin bertambah...begitu juga waktu beribadah aku akan tiada had masanya....kalao masa stay umah sewa tuari, amal ibadah aku terhad disebabkan assignment yang memerlukan perhatian dan kasih sayang daripada aku...

so, aku sangat gembira...hope korang pon sama gak...!
ok..aku nk menidowkan diri kejap...maklumlah, malam tadi tidow lewat...pastuh tadi abes kelas, dalam pukul 10 lebeh aku dah cabut balek tampoi...hahahaha....malas nak layan anasir-anasir JAHAT kt umah sewa aku tuh....


ok...selamat semua...PEACE!



::mysterious::
hidupakuterus

0 ketidak-puasan-hati: