Lu sedang menerjah ke dalam blog AkuSiMisteri! Sila berpakaian SOPAN dan menutup aurat! Segala caci maki dan keji kejam hanya gua je yang buleh luahkan. Terimas...

Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls
Home | Mail | Yahoo!Messenger | Guest Book | Profil AkuSiMisteri | Dashboard

Tuesday, July 3, 2007

Cara solat Rasulullah SAW

As salam...
tahukah anda bahawasanya Solat merupakan amalan yang terawal dihisab di Hari Akhirat kelak? maka, adakah sempurna solat kita? adakah wudhu' kita sempurna dan betul? adakah cara solat kita sama benar sebagaimana yang dikerjakan oleh junjungan mulia kita Rasulullah SAW? di sini saya sertakan klip-klip video cara solat Rasulullah berdasarkan kajian oleh saudara dari seberang (Indonesia) yang berlandaskan hadith-hadith yang diriwayatkan oleh para sahabat baginda. semoga kita dapat memperbaiki amalan dan cara solat kita sama seperti yang dikerjakan oleh baginda Rasulullah SAW.
Sabda Rasulullah SAW, "Solatlah kamu sebagaimana kamu lihat aku solat"

1. Cara Solat Rasulullah SAW - bahagian 1
2. Cara Solat Rasulullah SAW - bahagian 2
3. Cara Solat Rasulullah SAW - bahagian 3
4. Cara Solat Rasulullah SAW - bahagian 4
5. Cara Solat Rasulullah SAW - bahagian 5
6. Cara Solat Rasulullah SAW - bahagian 6
7. Cara Solat Rasulullah SAW - bahagian 7
8. Cara Solat Rasulullah SAW - bahagian 8
9. Cara Solat Rasulullah SAW - bahagian 9


klip-klip video ini saya muat turun daripada lelaman YouTube dan telah saya convert dalam format *.avi dan dikecilkan saiznya dalam format *.rar. bersabarlah dalam memuat turun klip-klip video ini, kerana 'sabar itu sebahagian daripada IMAN'.


saya amat berharap pemuat turun dapat memberikan komen terhadap sumber ini samada di dalam blog ini atau pun di laman rasmi friendster saya di www.friendster.com/brotherhulk ataupun email: leo.crapvirus@gmail.com / hafnor@johordt.com .


semoga kita mendapat manfaat daripada apa yang disampaikan dan sama-sama kita kerjakan dengan penuh khusyuk, taqwa dan tawadduk. Sampai dan edarkanlah sumber ini kepada rakan-rakan, saudara-mara dan kenalan anda agar dapat kita sama-sama memperbetulkan cara solat kita.


diharapkan amalan solat kita selepas ini lebih khusyuk dan diterima ALLAH SWT. InsyaALLAH...

::mysterious::
"tetapkan iman..
..teguhkan pendirian"

1 ketidak-puasan-hati:

AkuSiMisteri said...

ini adalah sebahagian fail yang telah aku muatnaik (upload)...tetapi malangnya telah expired...Insyaallah...aku akan muatnaik semula..nantikan...
PEACE!